01 2060 713 | 099 6096 790

Cjelodnevni Montessori program

USTROJSTVO PROGRAMA

  • Program Montessori u Dječjem vrtiću Proljeće provodit će se u jednoj odgojnoj skupini kao posebni program u okviru 10-satnog odgojno-obrazovnog programa. 
  • organizacija programa bit će fleksibilna i stalno prilagodljiva interesima i potrebama djece i roditelja te osiguravati odgovarajuće poticaje i oblike rada. 
  • organizacija rada proizlazit će od potreba djece i korisnika, a bit će usmjerena optimalizaciji uvjeta za razvoj punih potencijala djeteta, vodeći se ciljevima i zadaćama Nacionalnog kurikuluma.
  • Polaznici će biti djeca u dobi od treće godine života do polaska u školu, što zadovoljava principe Montessori pedagogije temeljene na heterogenosti skupine. 


CILJ PROGRAMA

  • Montessori pristup u predškolskom uzrastu stavlja naglasak na holistički razvoj djeteta, gdje se kroz praktične i senzorne aktivnosti razvijaju intelektualne, socijalne, emocionalne i fizičke sposobnosti djeteta. Učenje nije verbalno nametnuto nego podržavano vlastitim iskustvom i interesom djeteta.
  • Cilj Montessori pedagogije je njegovati dječju osobnost, indirektno potičući interese djeteta za različita područja, a učenje ostvarivati prirodnim procesom. Opći cilj programa je potaknuti djetetu umni, duhovni i tjelesni razvoj njegovim vlastitim snagama i mogućnostima te potaknuti cjeloviti razvoj djeteta predškolske dobi. 


OČEKIVANI ISHODI PROGRAMA

  • Razvijanje fine i grube motorike kroz aktivnosti svakodnevnog života poput oblačenja, prenošenja stvari, brige o biljkama i čišćenja.
  • Razvoj koordinacije oko-ruka i pažnje kroz manipulaciju osjetilnim materijalima koji izoliraju jedan po jedan koncept (npr. veličina, boja, tekstura).
  • Poticanje samostalnosti i odgovornosti kod djece kroz mogućnost izbora aktivnosti, izvođenje i dovršavanje zadataka.
  • Razvijanje osjetila i kognitivnih sposobnosti unutar pripremljenog okruženja bez prisile i nagrađivanja, kroz učenje demonstracijom i ponavljanjem.
  • Priprema djeteta na daljnje obrazovanje kroz učenje pisanja prije čitanja, razvoj matematičkih pojmova i drugih školskih kompetencija.