01 2060 713 | 099 6096 790

Posebni programi

USTROJSTVO PROGRAMA

Program za potencijalno darovitu djecu predškolske dobi usmjeren je na poticanje dječjih sposobnosti, interesa i radoznalosti kroz igru, istraživanje i kreativne aktivnosti. U ovoj dobi naglasak je na stvaranju poticajnog i bogatog okruženja koje omogućuje djeci da otkrivaju, postavljaju pitanja, traže rješenja i izražavaju ideje na različite načine.

Program bi se provodio od listopada do lipnja pedagoške godine, a namijenjen je djeci u petoj i šestoj godini života. Predviđena veličina skupine je 8-10 djece. Provodi se dva puta tjedno u trajanju od 60 minuta, u popodnevnim satima po završetku redovitog programa. Prethodno, tijekom rujna, prije početka programa, radi odabira djece polaznika, potrebno je provesti timsku identifikaciju djece.

Program uključuje problemske situacije, istraživačke i stvaralačke aktivnosti te poticanje djece da razmišljaju, surađuju i prezentiraju svoje ideje. Fokus je na razvoju procesa učenja, a ne samo na rezultatima, kako bi djeca razvila trajnu motivaciju i ljubav prema istraživanju i učenju.

CILJEVI PROGRAMA

OPĆI CILJEVI

  • poticati cjelovit razvoj potencijalno darovite djece
  • osigurati poticajno i obogaćeno razvojno okruženje
  • poticati pozitivan emocionalni odnos prema učenju i istraživanju
  • razvijati samostalnost, inicijativu i slobodu mišljenja


SPECIFIČNI CILJEVI

  • razvijanje kreativnog i divergentnog mišljenja
  • poticanje logičkog zaključivanja i rješavanja problema
  • razvijanje jezično-komunikacijskih vještina
  • poticanje istraživačkog pristupa i znanstvene radoznalosti
  • jačanje fine i grube motorike kroz stvaralačko-istraživačke aktivnosti
  • razvijanje socijalnih i emocionalnih kompetencija (suradnja, empatija, tolerancija na neuspjeh)

OČEKIVANI ISHODI KRAĆEG PROGRAMA ZA POTENCIJALNO DAROVITU DJECU

DIJETE ĆE RAZVIJATI I POKAZIVATI:

  • originalne ideje i sposobnost stvaranja novih rješenja
  • naprednije logičko i kritičko mišljenje
  • interes za istraživanje i samostalno učenje
  • ustrajnost i motivaciju u aktivnostima
  • socijalne i komunikacijske vještine
  • pozitivnu sliku o sebi i svojim sposobnostima

KOME JE PROGRAM ETNO STVARALAŠTVA NAMIJENJEN?
• Za djecu predškolske dobi od 4. godine do polaska u osnovnu školu

KAKO SE UPISATI?
• Upisi u cjelodnevni program traju tijekom svibnja
• Zainteresirani se mogu javiti u kabinet stručnih suradnika od ponedjeljka do petka od 8h do 15h.

USTROJSTVO PROGRAMA

  • Program dječjeg etno stvaralaštva provoditi će se kroz cijelu pedagošku godinu  u jednoj odgojnoj skupini vrtića. Program će bit cjelodnevni (redoviti 10-satni), a njegov sadržaj provodit će se u sklopu redovitog programa. S djecom će raditi odgojiteljice s višegodišnjim iskustvom u radu s položenim ciklusom seminara pod vodstvom g.Gorana Kneževića "Dječje folklorno stvaralaštvo i njegova scenska primjena".
  • Korisnici programa bit će djeca od četvrte do sedme godine života.
  • Organizacija programa bit će fleksibilna , stalno prilagodljiva interesima i potrebama djece i roditelja te će osiguravati odgovarajuće poticaje.Organizacija rada bit će usmjerena opimalizaciji uvjeta za razvoj punh potencijala djeteta. 
  • U oraganizaciji rada vodit ćemo se ciljevima i zadaćama Nacionalnog kurikuluma za rani predškolski odgoj kroz ostvarivanje dobrobiti za dijete i stvaranjem uvjeta za njegovu punu participaciju u životu ustanove kao i očekivanim ishodima/kompetencijama.


CILJ PROGRAMA

  • Razvijati kod djeteta osjećaj pripadnosti vlastitoj kulturi i tradiciji, njegovati interes za etnološko naslijeđe kraja u kojem se živi , za njegove posebnosti i vrijednosti.


OČEKIVANI ISHODI PROGRAMA

  • Folklorno stvaralaštvo temeljeno na pokretu i plesu , povezano s glazbom pružat će djetetu mogućnost korištenja tijela i vježbanja te istovremeno osvještvanja i razvijanja šestog osjeta- kinestetičkog. 
  • Svjesno kontolirano i koordinirano tijelo razvijat će kod djeteta mogućnost izražavanja kroz pokret, ritam, spretnost, odnosno kroz fukcionalnu plesnu tehniku koju će usavršavati.
  • djeca će imati priliku upoznati vrijednost nacionalnog i umjetničkog dobra punog autentičnosti, originalnosti, duhovnosti i estetičnosti.

 

USTROJSTVO PROGRAMA

  • Program Montessori u Dječjem vrtiću Proljeće provodit će se u jednoj odgojnoj skupini kao posebni program u okviru 10-satnog odgojno-obrazovnog programa. 
  • organizacija programa bit će fleksibilna i stalno prilagodljiva interesima i potrebama djece i roditelja te osiguravati odgovarajuće poticaje i oblike rada. 
  • organizacija rada proizlazit će od potreba djece i korisnika, a bit će usmjerena optimalizaciji uvjeta za razvoj punih potencijala djeteta, vodeći se ciljevima i zadaćama Nacionalnog kurikuluma.
  • Polaznici će biti djeca u dobi od treće godine života do polaska u školu, što zadovoljava principe Montessori pedagogije temeljene na heterogenosti skupine. 


CILJ PROGRAMA

  • Montessori pristup u predškolskom uzrastu stavlja naglasak na holistički razvoj djeteta, gdje se kroz praktične i senzorne aktivnosti razvijaju intelektualne, socijalne, emocionalne i fizičke sposobnosti djeteta. Učenje nije verbalno nametnuto nego podržavano vlastitim iskustvom i interesom djeteta.
  • Cilj Montessori pedagogije je njegovati dječju osobnost, indirektno potičući interese djeteta za različita područja, a učenje ostvarivati prirodnim procesom. Opći cilj programa je potaknuti djetetu umni, duhovni i tjelesni razvoj njegovim vlastitim snagama i mogućnostima te potaknuti cjeloviti razvoj djeteta predškolske dobi. 


OČEKIVANI ISHODI PROGRAMA

  • Razvijanje fine i grube motorike kroz aktivnosti svakodnevnog života poput oblačenja, prenošenja stvari, brige o biljkama i čišćenja.
  • Razvoj koordinacije oko-ruka i pažnje kroz manipulaciju osjetilnim materijalima koji izoliraju jedan po jedan koncept (npr. veličina, boja, tekstura).
  • Poticanje samostalnosti i odgovornosti kod djece kroz mogućnost izbora aktivnosti, izvođenje i dovršavanje zadataka.
  • Razvijanje osjetila i kognitivnih sposobnosti unutar pripremljenog okruženja bez prisile i nagrađivanja, kroz učenje demonstracijom i ponavljanjem.
  • Priprema djeteta na daljnje obrazovanje kroz učenje pisanja prije čitanja, razvoj matematičkih pojmova i drugih školskih kompetencija.